Rubik kód

rubik kod

Rubik’s Code

Fel tudod törni a Rubik kódot?

Ez egy kód megfejtő játék. Mind a két játékosnak folyamatos találgatnia kell a játék során. Minden kérdés egy pontodba kerül. Próbáld meg kitalálni a 9 rejtett színes kocka mintáját úgy, hogy minél kevesebb kérdést teszel fel a kódmesternek.

 

Részek:

Alap, csempék 6 különböző színben, 9 színes kód kocka, kód tartó tálca, kód takaró.

Hibás találati csempe tartó

Csempe tartó

Pontozó

Megoldási tálca

Készülj fel a játékra

Csúsztasd a megoldás tálcát a csempe tartó tetejéről. Állítsd be a pontszám csúszkát nullára, és helyezd a színes csempéket a csempe tartóba. Pattintsd a kód takarót a kód tálca fölé.

Mi a feladat?

Kreálj egy kódot.

A kódmester a kód tálcába helyezi a 9 kód kockát úgy, hogy a másik játékos (a fejtő) ne lássa, majd felteszi a kód takarót.

A másik játékos feladata, hogy megfejti a színes csempék sorrendjét, azaz a kódot:

A játékos felvesz 3 különböző színű csempét, odaadja a kódmesternek és megkérdezi, hogy bármelyik megjelenik e egy sorban (A,B,C vagy 1,2,3) – például, „A narancs, kék és zöld megjelenik e a B sorban?” Minden kérdés egy pontjába kerül a megfejtőnek.

A kódmester minden kérdésért egy ponttal arrébb csúsztatja a pontozási csuszkát és a helyére teszi a helyes színes kockákat a nyíllal jelölt vájatba a megfelelő sorba. Minden hibás csempe az hibás találati csempék tartóba kerül annak a sornak a végén.

A játék addig folytatódik, amíg a megfejtő játékos készen nem áll kitalálni valamelyik csempe színét a megoldási rácsban.

Be kell tennie az általa helyes színűnek gondolt csempét a megfelelő helyre, és ekkor megkérdezheti a kódmestert, hogy a szín és a csempe azonos, vagy sem az adott helyen. Ha eltalálta, akkor ott marad a csempe, ha nem, akkor kap egy büntető pontot és a csempe megy a hibás találati csempe tartóba.

Példák

A játékos kitalálta, melyik három szín van a B sorban és melyik három a 2. sorban. Az egyetlen szín, amely megjelenik mindkét sorban az a ZÖLD, ezért a ZÖLD a megfelelő szín a megjelölt helyre.

Példák – Folytatás

Bármely sorban lehet egy-, két vagy három csempe egy bizonyos színből. Amikor a játékos összepárosított minden színt a feladvány szerint, akkor a pontszámokat feljegyezzük és a játékosok szerepet cserélnek.

Az a játékos a nyertes egy-egy játék után, akinek kevesebb pontja van.

A végső győztes az a játékos, aki három játékot megnyer!

Ha tetszik a játék a RubikShop-ban megvásárolhatod.


Nyomtatás